Midtjysk Turisme

Content Marketing

Content marketing kan medvirke til at gøre din turistvirksomhed stærk og konkurrencedygtig. Mange virksomheder er allerede er i fuld gang med content marketing, uden de selv er klar over det.

3 gode grunde til at arbejde med content marketing:

  • Du styrker og opbygger dine relationer til nuværende og potentielle gæster
  • Du engagerer dine gæster og får dem til at dele dit indhold
  • Du styrker din tilstedeværelse både i søgemaskiner og på sociale medier 

Udgangspunktet er, at du har en stor mængde værdifuldt indhold inden for rækkevidde, som både dine nuværende og potentielle gæster vil elske at få. Det handler om at servere nyttigt indhold for dine gæster, som ligger ud over de egentlige produkter og ydelser i din virksomhed. Det er content marketing! Er du tilknyttet et hotel, der bruger hjemmesiden til at fortælle om nærmiljøet og oplevelserne i området? Et galleri, der laver video-guides om malerkunst? Eller en gårdbutik, der har en inspirerende madblog? Hvis svaret er ja,
er du godt i gang med content marketing. Når gæsten bruger sine penge hos din virksomhed, er det en handling, du skal gøre dig fortjent til. Content marketing kan hjælpe din virksomhed til at nå dette mål.

Content marketing handler om, hvad gæsten har brug for at vide – og ikke om, hvad du har brug for at fortælle dem. Du skal udgive indhold, der skaber værdi for dine gæster. Gæsterne interesserer sig mere for deres egen rejse og oplevelser, end de interesserer sig for dine produkter eller ydelser. Men for at skærpe gæsternes interesse for dine produkter, kan du med fordel give dem noget nyttigt indhold, som ikke nødvendigvis har direkte tilknytning til dit salg. Din turistvirksomhed har en klar fordel i at sætte gæsten i centrum, og kan på disse sider guides til at arbejde målrettet med content marketing og dermed øge din synlighed og omsætning.

Dette kan du læse om:

Derfor skal du arbejde med content marketing

Få spotlys på gæsten

Skab nyttigt indhold

Hvilke kanaler skal du benytte

Download arbejdsark til dit arbejde med content marketing

Case: Sådan bruger Dancamps Hvide Sande content marketing