Midtjysk Turisme

Arbejdsark

Midtjysk Turisme har udviklet 8 arbejdsark, så du kan komme i gang med at arbejde med Content Marketing.

Hvis du vil i gang med content marketing, så er arbejdsarkene et godt sted at starte. Ved at udfylde dem, er du godt på vej til at have en strategi for dit indhold.

Du kan også finde de enkelte arbejdsark under emnerne ude i menuen til højre.

Arbejdsark for Content Marketing

1. Arbejdsark: Fastsæt dit forretningsmål
Content Marketing virker, når du fokuserer på at få indholdet til at støtte op omkring dine forretningsmæssige mål.

2. Arbejdsark: Interessetræet
Brug Interessetræet til at finde det interessefelt, der giver mest værdi for dine gæster og din virksomhed.

3. Arbejdsark: Fra målgruppe til persona
Har du brug for at sætte dit kendskab til og dine observationer af gæsterne mere i system, kan du udvikle en eller flere personas.

4. Arbejdsark: Oftest stillede spørgsmål
Alle spørgsmål, som dine gæster stiller, kan være kilde til nyt indhold. Dette indhold kan hjælpe endnu flere gæster, som ikke spørger dig direkte, men som søger svar online.

5. Arbejdsark: Få gæsterne til at dele deres oplevelser
Uanset hvor længe dine gæster er hos dig, giver du dem en oplevelse. Denne kan deles op i 3 faser, før, under og efter - i hver har du mulighed for at få dine gæster til at dele deres indhold.

6. Arbejdsark: Hvem kan bidrage med indhold?
Mange tror fejlagtigt, at content betyder, at man selv skal lave alt sit indhold. Din rolle er derimod at bygge gode processer, så du løbende får nyt indhold fra andre.

7. Arbejdsark: Test dine kanaler
Du har større chance for at lykkes, hvis du spreder dit indhold ud på nogle få kanaler frem for at forsøge at være til stede på alle kanaler.

8. Arbejdsark: Indholdskalender
Brug indholdskalenderen til at planlægge dit indhold på dine valgte kanaler. Med indholdskalenderen kan du planlægge flere måneder ad gangen, hvilket letter din dagligdag.