Midtjysk Turisme

Case: Dancamps Hvide Sande

I alleryderste klitrække på Holmsland Klit ligger Dancamps Hvide Sande. En moderne campingplads med stort indendørs badeland, hvor gæsterne kommer helt tæt på Vesterhavet. Det rå landskab tiltrækker især tyske og hollandske gæster – i højsæsonen er det populært for børnefamilier med helt små børn. Uden for juli-august er det gæster, der søger en mere aktiv ferieform, som gerne fisker, cykler eller surfer på ferien.

Camilla Dvinge er marketingchef og medejer af Dancamps Hvide Sande. Som ansvarlig for salg og marketing er hun interesseret i at få flere gæster udenfor højsæsonen. Det vil være godt for forretningen at få en mere jævn dækning hen over sæsonen. Derfor overvejer hun content marketing som en metode til at tiltrække en niche, som ikke er børnefamilier.

Dancamps Hvide Sande har allerede igangsat flere marketingaktiviteter for at tiltrække gæsterne. Udover brochurer og messebesøg bruger de deres hjemmeside aktivt og derudover også Facebook, YouTube og email nyhedsbrevet til at inspirere og fortælle om campingpladsen.

Camilla har afprøvet arbejdsarkene i denne håndbog og nået frem til en plan for, hvordan hun kommer videre. På de bageste sider finder du hendes besvarelser – det er ingen facitliste men en række valg, der kan hjælpe dig til at forstå mulighederne med content marketing.

Se arbejdsarkene for Dancamps Hvide Sande