Midtjysk Turisme

Annoncér på Facebook

Inden for det seneste halve år har Facebook skruet på deres algoritmer (kriterier for hvad og hvor meget, der bliver vist i brugernes nyhedsstrøm). Det betyder, at færre af dine brugere end tidligere vil se dine nye opdateringer i deres nyhedsstrøm.

Derfor er annoncering i høj grad nødvendig, hvis du ønsker at nå det samme antal brugere på Facebook som tidligere. (Læs mere i artiklen Facebook anno 2014 – skal man betale for at det kan betale sig?)

Sådan laver du en Facebookannonce

  1. Når du er logget ind på Facebook, gå da til www.facebook.com/ads (Undgå funktionen Boost, da den er dyrere end almindelig annoncering). 
  2. Klik på ”Opret en annonce”/”Create an add” og gennemgå Facebooks guide
  3. Du bestemmer selv, om du vil betale pr. klik eller pr like. Fordelen ved annoncering på Facebook er, at du aldrig betaler for mere, end du får. Så bestem den budgetramme, der passer til dit budget, og start evt. med at prøve forskellige annoncer af med et lille budget. 

Fordelen ved at annoncere på Facebook er også, at der findes meget deltaljerede data om brugerne, så du kan målrette annoncer meget præcist – også ud til personer, som endnu ikke liker din Facebookside.

Få mere hjælp til annoncering på Facebook