Konkurrenceregler

Konkurrencer er en god måde at øge opmærksomheden på dit opslag og ikke mindst virksomhed. Derfor bruger mange virksomheder denne strategi i dag.

Du skal dog være opmærksom på, at der findes mange regler for konkurrencer på Facebook og overholdes de ikke, kan du risikere, at din Facebook side lukkes ned. For at undgå dette, kan du her læse de konkurrenceregler, som Facebook har lavet.

Disse regler skal du være opmærksom på:

  • Du må ikke påkræve eller præmiere, at deltagerne deler konkurrencen på egen eller venners tidslinjer
  • Du må ikke påkræve eller præmiere, at deltagerne tagger sig selv eller venner på et billede eller i en kommentar
  • Det skal gøres tydeligt, at Facebook ikke har noget med konkurrencen at gøre - du kan bruge denne særning: “Denne konkurrence er hverken sponsoreret, støttet eller administreret af, eller associeret med Facebook. Ved afgivelse af tilladelser og informationer, gives disse til *VIRKSOMHED*, ikke til Facebook.”
  • Du skal overholde de regler for markedsføring, som er gældende i dit eget land
  • Du må ikke lave fan-gating (synes godt om din side for at deltage). Du kan dog sætte en "Synes godt om side"-knap på din konkurrence, hvor gæsterne frivilligt kan synes godt om din side.
  • Du må gerne påkræve at deltagerne liker eller kommenterer et opslag
  • Konkurrencer kan med fordel udskrives med en applikation, men det er ikke et krav.