Midtjysk Turisme

Identificer dine brugere via Google Analytics

Det er vigtigt at vide, hvem du taler til - ognå når det gælder indhold på din hjemmeside. På Google Analytics kan du værdifuld indsigt omkring, hvem der besøger din hjemeside.

Se, hvor dine gæster kommer fra

I afsnittet "Målgruppe" og underpunktet "Geo" og dernæst "Geografisk område" kan du se, hvor dine gæster kommer fra. Første lag viser lande, men du kan komme endnu nærmere, ved at klikke på f.eks. Danmark. Herefter får du vist regioner. Du kan zoome ned på byniveau ved at klikke på "By" til venstre under landkortet.

Se, hvilken enhed dine gæster bruger?

Under "Målgruppe" og derefter "Mobil" skal du vælge "Oversigt" Her kan du se, hvor mange, der ser din hjemmeside fra enten Desktop, mobiltelefon eller tablet. Hvis du har mange besøgende på mobile enheder eller tablets, er det vigtigt, at din hjemmeside er optimeret til disse enheder. Læs mere om dette her.

Se, hvilken browser dine gæster bruger

Under "Målgruppe" og derefter "Teknologi" kan du vælge "Browser og OS". Under dette punkt kan du se, hvilke browsere sine gæster bruger. Dette kan eksempelvis være Chrome, Internet Explorer eller Firefox.

 

Kilde: Digital Vækst, En praktisk håndbog: Facebook, LinkedIn, Hjemmeside