Midtjysk Turisme

Kom godt i gang

Hvis du endnu ikke er på Instagram, så er det ganske enkelt at oprette sig. Det kræver blot, at du har en smartphone eller tablet.

Hvis du ønsker at oprette din egen profil, er det relativt nemt at komme i gang med Instagram. Her er 3 trin til at komme i gang: 

1. Opret en profil
Hent app'en Instagram på din iPhone eller smartphone. Lav en profil og beslut dig for, om det skal være en åben eller lukket profil. Tag dine første billeder og prøv at eksperimentere med de forskellige filtre, der er tilgængelige.

2. Vælg hvem du vil følge
På Instagram følger du andre brugere. Og de kan vælge at følge dig. Så ud og find nogle, du synes er interessante.

3. Brug hashtag
Hashtags er en måde at lave søgbare ord på Instagram. De laves af brugerne selv ved at sætte # foran et ord, eksempelvis #kattegatcentret. Se, hvordan Kattegatcentret bruger hashtags på Instagram på deres hjemmeside.

Inden du opretter din egen profil på Instagram, bør du overveje, om du i første omgang skal vælge at ”overvåge” andres hashtags - hvad brugerne selv oploader af billeder omkring dit produkt. Du kan f.eks. indlede med at søge på dit navn og se, hvilke resultater, der dukker op. 

Her et eksempel fra på søgning på Den Gamle By

Eksempel Den Gamle By Hashtag Eksempel Den Gamle By Opslag

 

Hvilke billeder skal jeg poste?

Billeder af dit produkt eller rene salgsbilleder er i udgangspunktet ”no go” på Instagram. Til gengæld vil følgerne gerne se, hvordan dit produkt fungerer f.eks. gennem andre gæsters billeder. Tænk derfor over, hvordan du som virksomhed gerne vil fremstå, men vær ærlig og vis gerne menneskene bag. Dette kan du f.eks. gøre ved at engagere dine ansatte og lade dem bidrage til virksomhedens Instagram-konto. Husk også at engagere dig i brugernes billedstrømme om dit produkt.

Engagér dine gæster

Du kan i særlig grad engagere dine gæster, når de er her, idet Instagram i høj grad er et ”nu-og-her”-medie. Da Instagram er særlig velegnet til konkurrencer, kan du f.eks. i højsæsonen indføre ”ugens billede”. 

Udenlandske turister

Instagram er et stærkt medie specielt i forhold til de udenlandske turister, idet billederne taler for sig selv.

Andre artikler (interne/eksterne) og nyheder om kanalen

Vil du vide endnu mere om Instagram, kan du med fordel læse Seismonauts artikel ”6 ting, du skal vide om Instagram, inden du opretter en profil for din virksomhed”, der giver en række konkrete anbefalinger til din tilstedeværelse på Instagram. Læs artiklen.

Læs mere om Instragram og kom godt i gang